Βυσσινοκηπος - vissinokipos,gr

Καλώς ήλθατε στο Βυσσινόκηπο

Καλώς ήλθατε στο Εργαστήρι Τέχνης και Εκπαίδευσης Βυσσινόκηπος.

 Σε ένα ζεστό, ευχάριστο και ασφαλές περιβάλλον, παιδαγωγοί με όρεξη και σεβασμό στις ιδιαίτερες ανάγκες του παιδιού, το οδηγούν να ανακαλύψει μέσα από τον απέραντο κόσμο της τέχνης νέους δρόμους, διευρύνοντας τους ορίζοντές του:

  • Με το κουκλοθέατρο που ψυχαγωγεί, παιδαγωγεί και καλλιεργεί την αισθητική έμμεσα, καθώς είναι μια ιδιόμορφη τέχνης που εμπεριέχει όλες τις υπόλοιπες.
  • Με το Θεατρικό παιγνίδι, τη Δραματοποίηση, τη Μουσικοκινητική και το Εκπαιδευτικό Δράμα ασκείται  η κίνηση, ο λόγος και ο ρυθμός.
  • Με τη Λογοτεχνία, την Ποίηση και  τη Μουσική, μαθαίνουμε από την εμπειρία των άλλων και ταξιδεύουμε  μαζί με τα παιδιά σε κόσμους μακρινούς και μαγικούς.
  • Με την επαφή των παιδιών με έργα τέχνης που τους προσφέρει πλούσια ερεθίσματα για την καλλιέργεια της αισθητικής τους  και τους δίνει την ευκαιρία να αναπτύξουν μια προσωπική σχέση με τον πολιτισμό.
  • Με την πλούσια και συνεχώς ανανεωμένη δανειστική μας βιβλιοθήκη που δημιουργήσαμε με φροντίδα και σεβασμό για τα βιβλία και μαθητές μας. Ο δανεισμός βιβλίου, ενισχύει την φιλαναγνωσία, αλλά και το σεβασμό του παιδιού απέναντι στο βιβλίο.
A+ A A-

Εξατομικευμένα μαθήματα

Τα εξατομικευμένα μαθήματα απευθύνονται σε παιδιά από 4 ετών και άνω. Ο πρώτος κύκλος αφορά 12 συναντήσεις με τη διάρκεια αυτών να διαμορφώνεται ανάλογα με την ηλικία του παιδιού (από 45' έως και 1:30') και έχουν εβδομαδιαία βάση.

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε μαζί μας στα τηλέφωνα 6977238367 & 2651400667

 

Το κέιμενο που ακολουθεί συνοψίζει τα οφέλη του Θεραπευτικού Κουκλοθέατρου σε παιδιά τυπικής και μη τυπικής ανάπτυξης.

Το Θεραπευτικό Κουκλοθέατρο είναι ένα είδος δημιουργικής θεραπείας που χρησιμοποιεί τη θεατρική κούκλα ως μέσο για την σωματική, συναισθηματική ή  κοινωνική αποκατάσταση και θεραπεία αξιοποιώντας την εγγενή θεραπευτική αξία που έχουν οι τέχνες που σχετίζονται με το Κουκλοθέατρο όπως:  η κατασκευή κούκλας και η δημιουργία κουστουμιών, το παιχνίδι με τις θεατρικές κούκλες ( puppet play), η αλληλεπίδραση με μια θεατρική κούκλα και η διαδικασία της δημιουργίας μιας ολοκληρωμένης παράστασης. Σύμφωνα με τον Matthew Bernier (2003), το Θεραπευτικό Κουκλοθέατρο συνδυάζει τη λεκτική και μη- λεκτική επικοινωνία και έκφραση χάρη στην ενδογενή καλλιτεχνική και  δραματουργική υπόσταση της θεατρικής κούκλας με αποτέλεσμα να μπορεί να απευθυνθεί σε ένα ευρύ ηλικιακό κοινό (παιδιά-ενήλικες-ηλικιωμένοι) προσφέροντας ποικίλα θεραπευτικά αποτελέσματα δουλεύοντας ατομικά, ομαδικά και όταν κρίνεται απαραίτητο με όλη την οικογένεια.

Τα οφέλη του Κουκλοθέατρου σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης συνοψίζονται παρακάτω σύμφωνα με όσα ανέφερε η Carol Sterling, σύμβουλος εκπαίδευσης στο Φεστιβάλ Αμερικής το 1989 «Puppets: Education Magic at the Puppeteers»

Το Κουκλοθέατρο παρέχει στα παιδιά τη δυνατότητα να πετύχουν τους παρακάτω εκπαιδευτικούς στόχους:

  • Να αναπτύξουν τη δημιουργική έκφραση
  • Να αποκτήσουν ερεθίσματα και να βελτιώσουν τη φαντασία τους
  • Να αναπτύξουν τον αυθόρμητο προφορικό λόγο
  • Να βελτιώσουν την εκφορά του λόγου και την άρθρωση
  • Να κάνουν εξάσκηση στον γραπτό λόγο και να βελτιώσουν την ανάγνωση
  • Να εκτιμήσουν την αξία της λογοτεχνίας
  • Να αποκτήσουν καλύτερη αίσθηση του χρόνου μέσα από την ομαδική εργασία
  • Να αποκτήσουν αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση
  • Να απελευθερωθούν από τους φόβους και τις ανασφάλειές τους
  • Να εκφράσουν την απογοήτευση, την ματαίωση ακόμα και την επιθετικότητά τους με αποδεκτούς τρόπους μέσω των ιστοριών που παίζουν.
  • Να αλληλοεπιδράσουν με τα άλλα παιδιά και να αναπτύξουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες
  • Να χειρίζονται καταστάσεις με αποτελεσματικό τρόπο
  • Να βελτιωθούν οι ικανότητές τους στην επίλυση προβλημάτων
  • Να αναπτύξουν και να βελτιώσουν τις κινητικές τους δεξιότητες
  • Να γίνουν ενεργοί ακροατές
  • Να μάθουν να συνεργάζονται και να προσφέρουν στο σύνολο της ομάδας
  • Να παρατηρούν τον κόσμο μέσα από τις αισθήσεις τους
  • Να βελτιώσουν τη μνήμη και την παρατήρησή τους
  • Να ολοκληρώνουν τις εργασίες που αναλαμβάνουν.

Σε αυτή τη διαδικασία τη μεγαλύτερη σημασία έχει η διαδρομή που ακολουθούν τα παιδιά, από την κατασκευή έως τη κουκλοθεατρική πράξη που τους ανοίγει το δρόμο της διερεύνησης, της αναζήτησης και εν τέλη της φιλομάθειας.

 

 

Οι στόχοι που θέτουν οι εκπαιδευτικοί όταν χρησιμοποιούν το κουκλοθέατρο θεραπευτικά είναι:

  • Η επικοινωνία, λεκτική και μη λεκτική
  • Η γλωσσική ανάπτυξη

Μέσα από τη δημιουργία νέων ιστοριών ή αναπαράγοντας το κουκλοθέατρο που έπαιξε ο/η εκπαιδευτικός, τα παιδιά παροτρύνονται να μιλήσουν ή να επικοινωνήσουν μεταξύ τους μη λεκτικά.

 

  • Η σωματική δραστηριότητα

Η προετοιμασία και η σκηνική δράση που απαιτεί το κουκλοθέατρο προτρέπει τα παιδιά να συμμετέχουν με όλο τους το σώμα.

 

  • Η κοινωνική αλληλεπίδραση

Το κουκλοθέατρο ανήκει κατεξοχήν στις ομαδικές δραστηριότητες του σχολείου, αυτό σημαίνει ότι για να καταφέρουν να δημιουργήσουν μια παράσταση τα παιδιά θα πρέπει να συνεργαστούν, να συναποφασίσουν αλλά και να κάνουν αμοιβαίες υποχωρήσεις.

 

  • Η ανάδυση προβλημάτων που συνήθως απασχολούν τα παιδιά μη τυπικής ανάπτυξης όπως το να αισθάνονται παραμελημένα ή ότι δεν τα αποδέχεται το οικογενειακό περιβάλλον
  • Η εκτόνωση της επιθετικότητας

Μέσα από τις ιστορίες που παίζουν τα παιδιά καταφέρνουν να εκτονώσουν το θυμό, το άγχος ή την επιθετικότητά τους προσδίδοντας σε μια κούκλα το ρόλο του κακού που μπορεί να είναι ο εαυτός τους όταν θυμώνει και χτυπάει χωρίς λόγο ή ο γονιός που το παιδί νιώθει ότι το αγαπά λιγότερο από τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας.

 

  • Η εκπαίδευσή τους σε ασκήσεις ρουτίνας- αυτοεξυπηρέτηση

Με τις κούκλες μπορούμε να δημιουργήσουν μικρές ιστορίες και να τις επαναλαμβάνουμε όσο συχνά χρειάζεται για την εκμάθηση των ασκήσεων ρουτίνας όπως είναι το πλύσιμο των χεριών και των δοντιών, η προετοιμασία του τραπεζιού και η διαδικασία του γεύματος ή το ντύσιμο.

 

  • Η βελτίωση της συγκέντρωσης

Το θέαμα των κινούμενων αντικειμένων είναι ιδιαίτερα ελκυστικό για τα παιδιά και τα βοηθά να βελτιώσουν τη συγκέντρωσή τους όχι μόνο όταν παρακολουθούν ή παίζουν κουκλοθέατρο αλλά και όταν κάνουν άλλες δραστηριότητες.

 

  • Η ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων

Τα παιδιά εμψυχώνοντας τις θεατρικές κούκλες βελτιώνουν την λεπτή κινητικότητα. Επιπλέον η κατασκευή κούκλας, σε όποιες περιπτώσεις είναι εφικτό, προσθέτει ακόμα περισσότερες δυνατότητες βελτίωσης και ανάπτυξης των κινητικών δεξιοτήτων.

 

Βιβλιογραφία

Ελληνόγλωσση

Παπάνης, Ε., Γιαβρίμης, Π., Βίκη, Α., (2009). Καινοτόμες Προσεγγίσεις στην Ειδική Αγωγή: Εκπαιδευτική Έρευνα για τις ευάλωτες ομάδες πληθυσμού, Αθήνα, Εκδόσεις Σιδέρης

Τόμπλερ, Μ., (2001). Η μουσική στην Ειδική Αγωγή και Θεραπεία, Αθήνα, Εκδόσεις Orpheus

Rubin, J., (1997). Θεραπεύοντας τα παιδιά μέσα από την τέχνη: Κατανοώντας τα παιδιά και βοηθώντας τα να μεγαλώσουν μέσα από τη ζωγραφική, Αθήνα. Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα

 

Ξενόγλωσση

Bernier, M., & O’Hare, J., (2005). Puppetry in Education and Therapy: Unlocking Doors to the Mind and Heart, Authorhouse

Chiles, D. (2001). The therapeutic use of puppetry in a health care setting. National Festival Workshop Manual: 2001 A Puppet Odyssey. Puppeteers of America

Fiske, E., (2000). Champions for change: The impact of the arts on learning. Washington, D.C.: The Arts Education Partnership/ The President’s Committee on the Arts and the Humanities

Irwin,E., Rubin, J,. &Shapiro, M. (1975). Art and drama: Partners in therapy. American Journal of Psychotherapy, 29, 107-116.

Markovits, A. (2020). Puppet Theatre: A way to tell what cannot be told and to face pain. Journal of Applied Arts & Health, 11.

 

Βυσσινόκηπος - vissinokipos.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας

Διεύθυνση : Βεργίνας κ Πανταζίδη Ιωάννινα 45221

Τηλ : 2651400667

Email : info@vissinokipos.gr

   

Facebook

Που θα μας βρείτε